Det svært mange setter pris på ved oss, er at vi kan levere absolutt ALT på samme leveranse. Her får du frukt og grønnsaker, kjøtt, fisk og brennevin på samme leveranse. Slik sett er vi den perfekte leverandør til storhusholdningene.
Frode Olsen hos Servicegrossisten gleder seg over partneravtalen som nå er inngått med SMB-Norge, og er krystallklar: Her får storhusholdningene en service de hittil bare har kunnet drømme om.
– Og det skjer til en rabattert pris til og med! Vi har nemlig en rabatteringsskala som er innrettet slik at desto mer du handler, jo billigere blir det. Denne avtalen fÃ¥r nÃ¥ SMB`s medlemmer tilgang til, og det kommer til Ã¥ merkes pÃ¥ budsjettet, sier en opprømt Olsen.
Grossisthandel
– Ved Ã¥ handle direkte med Servicegrossistene oppnÃ¥r man en form for direktehandel med grossistleddet som man vanligvis mÃ¥ være svært stor for Ã¥ fÃ¥ til. Men avtalen SMB Norge nÃ¥ har inngÃ¥tt pÃ¥ vegne av sine medlemmer gjør at alle medlemmene fÃ¥r gÃ¥ inn i avtalen pÃ¥ like vilkÃ¥r som større bedrifter.
Men prisene varierer?
– Ja, vi behandler folk pÃ¥ like fot, sÃ¥ her er det hvor mye man handler som til syvende og sist bestemmer rabatten. Men til det er Ã¥ si at selv ved mindre volum sikrer denne avtalen svært gode priser. Dessuten er det et annet poeng med dette som innebærer en betydelig innsparing, og som dessuten er et viktig bidrag til det grønne skiftet, minner han om.
Hva har du i tankene da?
Alt på ett sted
– Nettopp dette som er vÃ¥rt store fortrinn, nemlig at man fÃ¥r alt levert pÃ¥ samme bil! Hva skjer ellers? Jo, man handler kanskje varene pÃ¥ 4-5 eller 6 forskjellige steder, og hver enkelt leverandør sender dette pÃ¥ sin mÃ¥te. For det første representerer dette langt mer arbeid for den enkelte storhusholdningen restaurant eller kafe, fordi varene sÃ¥ klart kommer til forskjellige tider. Dermed mÃ¥ mottakskontroll skje nærmest kontinuerlig, og man fÃ¥r ikke uten videre varene til riktig tid heller.
Med vår modell bestiller du EN gang, og får levert alt på samme levering . Det sparer miljøet for mye bilkjøring, og det gir en mye enklere logistikk for hver enkelt kunde. Nettopp dette er kanskje det som er aller viktigst for mange kunder: man jobber mer rasjonelt, og kan konsentrere seg om det man skal, nemlig å lage og servere mat til kundene sine.
Dermed blir det også bare en faktura?
– Ja! Og der er vi inne pÃ¥ enda en fordel ved Ã¥ bruke oss i Servicegrossistene: Det er alt for fÃ¥ som tenker over hvor dyrt det egentlig er Ã¥ behandle fakturaer. Selv i vÃ¥rt digitaliserte samfunn er det store kostnader forbundet med Ã¥ behandle massevis av fakturaer.. Om man handler mye ferskvarer, kan man ha alt for stort lager. Dermed blir det leveranser flere ganger i uka, og har man 5-6 forskjellige leverandører, er det bare Ã¥ hente fram kalkulatoren, sÃ¥ finner du fort ut hvor mye kontorarbeid SMB-Norges medlemmer nÃ¥ kommer til Ã¥ spare.
Det høres nesten ut som om «alle» vinner på dette?
– De som vinner aller mest, er uten tvil medlemmene. De fÃ¥r et tilbud som jeg er overbevist om at de har ønsket seg lenge, og jeg er helt sikker pÃ¥ at det kommer til Ã¥ bli godt mottatt, spesielt av restauranter og kafeer , som vil kunne bruke avtalen fra dag en.. Ta kontakt med oss i Servicegrossistene, sÃ¥ stÃ¥r vi klare til Ã¥ levere sÃ¥ fort bestillingene begynner Ã¥ tikke inn, smiler Olsen.
Les gjerne litt mer på Servicegrossistene sin partnerprofil